søndag 23. februar 2014

Takk, - Jeg har det bra! - ???

I går bestemte jeg meg for og «bløffe»,
og svarte:
«Jo, takk, - jeg har det bra»!
Og så, - etterpå kjente jeg, -
Dette var ikke en løgn, -
Jeg har det BRA!
Jeg kjenner liksom en velsignelse i livet, -
Kjenner at Gud ER, -
Og ikke bare at han er, -
Men også at han er god mot meg.
Tenker at Gud skapte meg slik, -
Fordi han vil ha meg som den jeg er.
Jeg takker deg Gud, -
Selv om ikke alt er lett.
Jeg kan også takke Gud for, -
At jeg alltid har et «forbedringspotensiale», -
Og at Gud vil være med meg,
Slik at jeg slipper å streve alene,
med alt det jeg ikke fikser.
Jeg syns det er litt stilig,
Gud sier til meg:
Jeg skapte deg til gode gjerninger,
Og de har jeg lagt klare akkurat for deg, -
Fordi det var du som skulle vandre i dem.



Tenker videre om det å ha det BRA:
I det siste har jeg lært noe om,
At det å ha det bra, -
Handler ikke om å sammenligne mitt liv med andre,
Sammenligne meg mot et perfekt liv og en måleskala,
mot det å være 100 % vellykket.
Det handler heller ikke om, -
Hva noen enkelte mener om meg.
I dag, - og hver dag, -
Handler det om meg,
Som er skapt 100 %
Og tilgitt 100 %.
Takk Gud!
Min egen skala er 100 %.
Og i dag går du sammen med meg Herre, -
I de utfordringene som er, -

Og de som kommer.

4 kommentarer:

  1. Til eit fantastisk landskap å gå tur i :)

    Finfine ord du legg igjen til oss som les, Takk.
    Marieklem

    SvarSlett
  2. Herlig bilde! Og gode ord. Hver og en av oss er unik! Bedre med originaler enn dårlige kopier :-)

    SvarSlett
  3. Amen til det kjære bror. Godt å bli påminnet:)

    SvarSlett
  4. Dette var fint! Tusen takk ❤

    SvarSlett